Кодекс користувача бібліотеки

1. До бібліотеки записуються всі , які люблять читати книги і за допомогою книги хочуть прискорити розвиток своїх моральних і розумових здібностей.

2. На користувачів заводяться формуляри встановленого зразка.

3. Користувачі мають право:

- користуватись абонентом бібліотеки;

- брати книжки з абоненту на 15 днів;

- у разі необхідності продовжити строк користування книгою ще на 15 днів;

- у разі недостатньої кількості даної книги , а попит на неї великий, строк користування книгою визначає бібліотекар;

- на інформацію з усіх галузей знань;

- особливо брати участь у масових заходах бібліотеки;

- ввійти у склад активу бібліотеки;

- на безпечні та нешкідливі умови роботи у бібліотеці.

4. користувачі зобов'язані:

- прагнути до пошукової активності в процесі навчання;

- систематично і глибоко оволодівати знаннями;

- бережно ставитись до книги;

- не затримувати книгу більше встановленого терміну;

- дотримуватись моральних, етичних норм поведінки у бібліотеці;

- дбайливо ставитись до майна бібліотеки.

5. Десять „не можна” :

- не можна шуміти, смітити у бібліотеці;

- не можна брати книжку брудними руками;

- не можна їсти у бібліотеці;

- не можна затримувати книгу більше 15 днів;

- не можна користуватись книгою або підручником не обгорнувши

- не можна вкладати у книгу зайві речі;

- не можна малювати і писати на книжках;

- не можна залишати книгу без допомоги, коли книжка „ захворіла”;

- не можна читати книжку на сонці;

- не можна загинати сторінки і корінець книги.

Прохання книги

Дорогі користувачі бібліотеки !

Я - книга, ваш вірний друг,

коли б я ожила і раптом заговорила, то ось щоб вам сказала :

- Будь ласка, не беріть мене брудними руками,

- коли гортаєте сторінки, не слиньте пальці,

- не загинайте мої сторінки,

- не малюйте на мені, нічого не пишіть-це так не красиво,

- виготовте для мене закладку і вставляйте між сторінками,

- не кладіть в мене ручку, олівець чи лінійку - від цього я псуюся,

- не кидайте мене будь-де, а кладіть на певне місце,

- бережіть мене від сонця , води, вогню, сирості,

- не читайте мене під час їжі,

- не перегинайте мою палітурку,

- не виривай моїх сторінок, а якщо хтось це зробив, то підклей мої сторінки,

- не ставте на мене лікті і не кладіть розкритою лицем вниз,

- щоб я довше служила вам, обгорніть мене,

- вчасно поверни мене до бібліотеки. На мене чекають інші діти.

Б Е Р Е Ж І Т Ь К Н И Г У!

Як читати книжку

1. Пам'ятайте: читання - одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно.

2. Навчіться користуватися змістом книги.

3. Читайте уважно, вдумливо.

4. Подивіться титульну сторінку книги. Ви дізнаєтесь прізвище автора, назву книги, де і коли вона видана.

5. Щоб краще розуміти книгу – читайте передмову. Вона розповість багато про автора і його книгу, порадить , як читати.

6. Внутрішньо налаштуйтеся на читання. Не поспішайте, не “ковтайте” зміст книжки, а читайте уважно, вдумливо, намагайтеся записати прочитане.

7. Зміст треба осмислювати. Коли читаєте - не поспішайте, думайте про зміст прочитаного. Не можна допускати механічного фіксування тексту.

8. Вчіться читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюйте поглядом цілі фрази, речення.

9. Для свідомого сприймання прочитайте передмову, перегортуючи сторінки, обміркуйте заголовки, познайомтеся з анотацією, прочитайте епілог.

10. Коли щось незрозуміло, не поспішайте гукати на допомогу інших. Спочатку спробуйте самостійно розібратися, пояснення незрозумілих слів шукайте у тлумачному словнику.

11. Зверніть увагу на те, як ведуть себе герої книг, учіться у них хорошого.

12. Робіть помітки, виписки, за потреби складіть план (тези, конспект)

13. Найцікавіше запам'ятайте. Порівняйте прочитане з уже відомими фактами, явищами; знайдіть йому місце в системі знань.

14. Не пропускайте у книзі описів природи, описи інтер'єру, що оточує героїв. Вони допоможуть краще зрозуміти характер героя, хід подій.

15. Прочитавши книжку, обміняйтеся думками і враженнями про неї з друзями чи батьками, дайте оцінку. Згадайте основні образи, подій, думки в книзі. При цьому зміст книги запам'ятовується добре і надовго.

16. Порівняйте власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний – краще.

17. Зробіть відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.

18. Закриваючи книгу, подумайте, чому вона навчила.

19. Умійте читати бігло, охоплюючи поглядом цілі фрази, речення.

20.Умійте берегти книгу.

Завдання, які повинні бути розв'язані під час читання книги

1. При читанні потрібно зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал.

2. Продумати прочитане.

3. Зробити з прочитаного потрібні для пам'яті виписки.

4. Усвідомити , чого нового навчила книжка

Як вести щоденник читання

1.Прочитавши книгу, подумайте над її змістом і як слід розберітся у ній.

2.Запишіть у щоденнику автора та назву книги.

3.Коротко напишіть про що говориться у ній, хто головний герой.

4.Напишіть, хто з дійових осіб тобі найбільше сподобався і чому.

5.Чого вчить ця книга

Як писати відгук про прочитану книгу

Відгук - це ваша власна думка про зміст книги, оцінка її позитивних і негативних якостей.

1. Обов'язково вкажіть автора і назву книги.

2. Тема і основна думка твору.

3. Де і коли відбуваються зображені у ньому події.

4. Запишіть, які епізоди викликали у вас найсильніші враження.

5. Вкажіть, що сподобалося, а що ні і чому.

6. Напишіть про героїв книги, їхні вчинки, цікаві випадки.

7. Зверніть увагу на мову твору, оформлення книги.

8. Вкажіть, чим збагатив вас твір, над якими питаннями змусив задуматися, чи допомогли вам під час читання ілюстрації.

9. Виберіть форму вашого відгуку ( лист до товариша, до автора твору, лист у видавництво, стаття у стінгазету )

10. Визначте стиль вашого відгуку

11. Подбайте , щоб у заголовку було виражено основну думку

Заповіді користувача для самостійної роботи з книжкою

· Вибравши книжку для читання, подумайте, чи знаєте інші твори цього автора?

· Прочитайте передмову, анотацію, розгляньте ілюстрації та вірші, про який час розповідає книга, про що вона?

· „Товсту” книгу опановуйте частинами.

· Читаючи, звертайте увагу, де і з ким відбуваються описані події. Спробуйте собі уявити собі конкретну ситуацію і героїв.

· Виділяйте усе незрозуміле, формулюйте питання і намагайтеся знайти самостійно на них відповідь самостійно за допомогою ілюстрацій або довідників.

· Закриваючи книжку, ще раз подумайте над її змістом у цілому, відновіть у пам'яті головні події, образи персонажів і намагайтеся визначити , чим сподобалася книжка, а чим - ні.

Кiлькiсть переглядiв: 15